Sąvokos
LTOK |
reiškia Lietuvos tautinis olimpinis komitetas, kurio teisinė forma – asociacija, juridinio asmens kodas 191368237. |
TOK |
reiškia Tarptautinį olimpinį komitetą. |
NOK |
reiškia nacionalinį olimpinį komitetą. |
Olimpinė chartija |
reiškia TOK priimtų pagrindinių olimpizmo principų, taisyklių ir jų oficialių išaiškinimų vientisą kodeksą. Chartija reglamentuoja olimpinio judėjimo organizavimą, veiksmus bei funkcionavimą ir nustato olimpinių žaidynių sąlygas. |
TSF |
reiškia atitinkamos sporto šakos tarptautinę sporto federaciją. |
LSF |
reiškia atitinkamų Lietuvos sporto šakų federaciją įregistruotą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. |
LOSF |
reiškia atitinkamų olimpinių Lietuvos sporto šakų federaciją, įregistruotą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. |
OŽOK |
reiškia olimpinių žaidynių organizacinį komitetą. |
LTOK GA |
reiškia LTOK aukščiausią organą – Generalinę asamblėją – sudarytą iš LTOK narių. |
LTOK VK |
reiškia LTOK GA renkamą LTOK kolegialų valdymo organą – Vykdomąjį komitetą. |
LTOK Prezidentas |
reiškia LTOK GA renkamą LTOK vienasmenį valdymo organą, veikiantį visuomeniniais pagrindais. |
LTOK Viceprezidentas (-ai) |
reiškia LTOK GA renkamus 3 (tris) LTOK Prezidento, pavaduotojus, veikiančius visuomeniniais pagrindais. |
LTOK Generalinis sekretorius |
reiškia asmenį, išrinktą LTOK GA ir vykdantį LTOK VK priimtus nutarimus, veikiantį visuomeniniais pagrindais. |
LTOK Direktoratas |
reiškia LTOK administraciją. |
LTOK Direktorato Generalinis direktorius |
reiškia LTOK Direktorato vadovą. |
LTOK Revizijos komisija |
reiškia LTOK GA renkamą išskirtinį LTOK kontrolės organą, kurios nariai veikia visuomeniniais pagrindais. |
LTOK komisija |
pastovi LTOK kasdieninės veiklos forma, kurios sudėtį tvirtina LTOK VK, ir kuri veikia pagal LTOK VK patvirtintus nuostatus. |
LTOK darbo grupė |
laikina LTOK kasdieninės veiklos forma, veikianti pagal LTOK VK patvirtintą LTOK darbo grupės veiklos reglamentą. |
Iždininkas |
LTOK VK narys, veikiantis visuomeniniais pagrindais ir atsakingas už LTOK biudžeto sudarymą ir vykdymą. |
ANOC |
reiškia Pasaulio nacionalinių olimpinių komitetų asociaciją. |
EOK |
reiškia Europos nacionalinių olimpinių komitetų asociaciją. |
WADA |
reiškia Pasaulio antidopingo agentūrą. |
WADA Antidopingo kodeksas |
reiškia Pasaulio antidopingo agentūros (WADA) priimtą svarbiausių antidopingo taisyklių rinkinį. |
TOK Medicinos kodeksas |
Tarptautinio olimpinio komiteto dokumentas, apibrėžiantis pagrindinę gerąją medicinos praktiką sporte ir sportininkų sveikatos ir teisių apsaugą. |
CAS |
reiškia Tarptautinį sporto arbitražo teismą. |
Įstatai |
reiškia šiuos LTOK GA patvirtintus LTOK įstatus. |
|
|
18.1. nekliudomai raštu, žodžiu ar kitais būdais skleisti informaciją apie savo veiklą, propaguoti įstatuose numatytus tikslus ir uždavinius;
18.2. organizuoti susirinkimus, konferencijas, seminarus, kursus, sporto ir kitus olimpinio sąjūdžio renginius;
18.3. samdyti asmenis įstatuose numatytai veiklai vykdyti;
18.4. pirkti ar kitaip įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, jį naudoti, valdyti ir juo disponuoti;
18.5. gauti lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų įstatuose numatytai veiklai vykdyti;
18.6. gauti lėšų ar kitokio turto iš Lietuvos Respublikos bei tarptautinių organizacijų, fondų, taip pat kitų juridinių bei fizinių asmenų, šių įstatų bei įstatymų numatyta tvarka;
18.7. steigti juridinius asmenis;
18.8. atidaryti filialus ir kitus padalinius. LTOK filialai ir padaliniai atidaromi ir jų nuostatai tvirtinami LTOK Vykdomojo komiteto nutarimu;
18.9. įstoti į tarptautines visuomenines (nevyriausybinės) organizacijas, kurių tikslai ir veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams, palaikyti ryšius su kitų valstybių visuomeninėmis, taip pat tarptautinėmis organizacijomis, sudaryti su jomis susitarimus, neprieštaraujančius Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams.
19.1. įrašytų laikmenų tiražavimas;
19.2. mažmeninė prekyba, išskyrus variklinių transporto priemonių ir motociklų prekybą;
19.3. kultūros ir poilsio prekių mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.4. knygų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.5. laikraščių ir raštinės reikmenų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.6. muzikos ir vaizdo įrašų mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.7. sporto įrangos mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.8. drabužių mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.9. avalynės ir odos gaminių mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.10. laikrodžių, papuošalų ir juvelyrinių dirbinių mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.11. kita naujų prekių mažmeninė prekyba specializuotose parduotuvėse;
19.12. suvenyrų, meno dirbinių ir religinių reikmenų specializuota mažmeninė prekyba;
19.13. leidybinė veikla;
19.14. knygų, periodinių leidinių leidyba ir kita leidybinė veikla;
19.15. knygų leidyba;
19.16. žinynų, katalogų ir adresų sąrašų leidyba;
19.17. laikraščių leidyba;
19.18. žurnalų ir periodinių leidinių leidyba;
19.19. kita leidyba;
19.20. kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų rengėjų veikla;
19.21. kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų gamyba;
19.22. kino filmų, vaizdo filmų ir televizijos programų platinimas;
19.23. kino filmų rodymas;
19.24. garso įrašymas ir muzikos įrašų leidyba;
19.25. programų rengimas ir transliavimas;
19.26. televizijos programų rengimas ir transliavimas;
19.27. naujienų agentūrų veikla;
19.28. kita, niekur kitur nepriskirta, informacinių paslaugų veikla;
19.29. kontroliuojančiųjų bendrovių veikla;
19.30. fondų valdymo veikla;
19.31. nuosavo nekilnojamojo turto pirkimas ir pardavimas;
19.32. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas;
19.33. socialinių ir humanitarinių mokslų moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla;
19.34. reklama ir rinkos tyrimas;
19.35. fotografavimo veikla;
19.36. poilsio ir sporto reikmenų nuoma ir išperkamoji nuoma;
19.37. ekskursijų organizatorių veikla;
19.38. administracinė veikla, įstaigų ir kitų verslo įmonių aptarnavimo veikla;
19.39. posėdžių ir verslo renginių organizavimas;
19.40. švietimas;
19.41. sportinis ir rekreacinis švietimas;
19.42. kultūrinis švietimas;
19.43. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas;
19.44. švietimui būdingų paslaugų veikla;
19.45. kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla;
19.46. meninė kūryba;
19.47. bibliotekų, archyvų, muziejų ir kita kultūrinė veikla;
19.48. bibliotekų ir archyvų veikla;
19.49. muziejų veikla;
19.50. istorinių vietų ir pastatų bei panašių turistų lankomų vietų eksploatavimas;
19.51. sportinė veikla, pramogų ir poilsio organizavimo veikla;
19.52. sportinė veikla;
19.53. sporto įrenginių eksploatavimas;
19.54. kūno rengybos centrų veikla;
19.55. kita sportinė veikla;
19.56. pramogų ir poilsio organizavimo veikla;
19.57. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla;
19.58 narystės organizacijų veikla.
20.1. TOK narys(-iai) Lietuvos Respublikoje, jeigu tokių yra, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus. Šie nariai turi balsavimo teisę LTOK GA;
20.2. tinkamai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruotų ir veikiančių LOSF, esančių TSF narėmis, kurias atstovauja po 1 (vieną) LOSF tinkamai deleguotą fizinį asmenį arba asmenų grupę, jeigu steigimo dokumentuose numatyta kiekybinio atstovavimo taisyklė. LOSF arba jų atstovai turi sudaryti balsavimo teisę turinčią daugumą LTOK GA ir VK;
20.3. asmenys atstovaujantys LOSF privalo pateikti įrodymus, kad jie yra tinkamai išrinkti / paskirti atstovauti LOSF LTOK GA.
20.4. tinkamai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruotų ir veikiančių LSF, esančios TSF narėmis, kurias atstovauja po 1 (vieną) LSF tinkamai deleguotą fizinį asmenį arba asmenų grupę, jeigu steigimo dokumentuose numatyta kiekybinio atstovavimo taisyklė;
Asmenys tinkamai atstovaujantys LSF privalo pateikti įrodymus, kad jie yra tinkamai išrinkti / paskirti atstovauti LSF LTOK GA.
20.5. 1988 m. gruodžio 11 d. LTOK atkuriamosios darbo grupės nariai;
20.6. ne daugiau kaip 3 (trys) Lietuvos Respublikos pilietybę turintys olimpiečių atstovai. Šie renkami atstovai privalo būti dalyvavę bent vienose iš trijų paskutinių olimpinių žaidynių;
20.7. olimpizmą propaguojantys sporto susivienijimai, fiziniai asmenys išrinkti LTOK GA iš LTOK VK pateiktų asmenų.
25.1. siūlyti nustatyta tvarka kandidatus į LTOK organus;
25.2. rinkti ir būti išrinktu į LTOK organus;
25.3. teikti pasiūlymus dėl LTOK įstatų ir veiklos;
25.4. susipažinti su LTOK dokumentais ir gauti visą informaciją apie LTOK veiklą;
25.5. naudotis LTOK teikiamomis paslaugomis;
25.6. dalyvauti ir balsuoti LTOK GA;
25.7. bet kada išstoti iš LTOK;
25.8. kitas teisės aktuose nustatytas teises.
26.1. laikytis Olimpinės chartijos, LTOK įstatų ir nutarimų;
26.2. dalyvauti LTOK GA sesijose;
26.3. dalyvauti LTOK komisijų, į kurias jis įeina, darbe;
26.4. padėti Lietuvoje Respublikoje plėsti olimpinį sąjūdį;
26.5. dalyvauti LTOK renginiuose.
34.1. LTOK Garbės prezidentas;
Atsižvelgiant į ilgametę veiklą ir nuopelnus olimpiniam sąjūdžiui, baigęs kadenciją LTOK Prezidentas LTOK GA nutarimu gali būti išrinktas LTOK Garbės prezidentu. Jo statusas nesikeičia, išskyrus balsavimo teisę LTOK GA sesijose ir LTOK VK posėdžiuose, kurios netenka. LTOK Garbės prezidentas ir toliau gali veikti LTOK naudai, jis kviečiamas į LTOK GA sesijas, LTOK VK posėdžius ir kitus renginius, gali dirbti LTOK komisijose ir darbo grupėse.
34.2. LTOK Garbės generalinis sekretorius;
Atsižvelgiant į ilgametę veiklą ir nuopelnus olimpiniam sąjūdžiui, baigęs kadenciją LTOK Generalinis sekretorius LTOK GA nutarimu gali būti išrinktas LTOK Garbės generaliniu sekretoriumi. Jo statusas nesikeičia, išskyrus balsavimo teisę LTOK GA sesijose ir LTOK VK posėdžiuose, kurios netenka. LTOK Garbės generalinis sekretorius ir toliau gali veikti LTOK naudai, jis kviečiamas į LTOK GA sesijas, LTOK VK posėdžius ir kitus renginius, gali dirbti LTOK komisijose ir darbo grupėse.
34.3. LTOK Garbės narys;
Eiliniai Garbės nariai ir toliau turi veikti LTOK naudai. Jų statusas nesikeičia, išskyrus balsavimo teisę LTOK GA sesijose, kurios jie netenka. Eiliniai LTOK Garbės nariai kviečiami į LTOK GA sesijas, kur kiekvienam paliekama vieta. LTOK Prezidento paprašyti, jie teikia konsultacijas, gali dalyvauti LTOK komisijų darbe.
38.1. LTOK GA;
38.2. LTOK VK;
38.3. LTOK Prezidentas;
38.4. LTOK Revizijos komisija;
38.5. Olimpinių klausimų taryba.
39.1. eilinė LTOK GA sesija šaukiama LTOK VK nutarimu ne rečiau kaip 1 (vieną) kartą per metus. Šioje LTOK GA sesijoje išklausoma ir tvirtinama LTOK ataskaita ir audituota finansinė atskaitomybė, išklausoma ir tvirtinama LTOK Revizijos komisijos ataskaita, tvirtinama LTOK veiklos programa ir biudžetas, sprendžiami kiti klausimai;
39.2. LTOK GA gali būti sušaukta į neeilinę sesiją, jeigu to reikalauja ne mažiau kaip 1/3 (vienas trečdalis)LTOK narių, LTOK VK arba LTOK Revizijos komisija;
39.3. rinkiminė LTOK GA sesija vyksta kas 4 (ketverius) metus, arba įvykus aplinkybėms, nurodytoms Įstatų 41 punkte. Tai yra specialiai rinkimams sušaukta LTOK GA sesija. Šiai LTOK GA sesijai pirmininkauja LTOK Prezidentas arba įgaliotas LTOK VK narys, jei LTOK Prezidentas negali dalyvauti LTOK GA sesijoje. LTOK GA rinkiminės sesijos metu renkami: LTOK Prezidentas, LTOK Viceprezidentai, LTOK Generalinis sekretorius, Iždininkas, ir kiti LTOK VK nariai, LTOK Revizijos komisijos nariai;
39.4. įstatų numatytais atvejais, gali būti šaukiamos specialios LTOK GA sesijos.
42.1. keičia ir papildo LTOK Įstatus;
42.2. nustato LTOK tikslus ir pagrindinius uždavinius, atsižvelgdama į Olimpinės chartijos taisykles ir nuostatas;
42.3. tvirtina LTOK VK metinę veiklos ataskaitą, LTOK Revizijos komisijos metinę ataskaitą;
42.4. tvirtina LTOK metinį biudžetą (įskaitant LTOK metinę audituotą finansinę atskaitomybę) bei jo įvykdymo apyskaitą;
42.5. tvirtina LTOK veiklos programą bei LTOK veiklos ilgalaikius projektus;
42.6. priima nutarimus dėl LTOK pertvarkymo, likvidavimo ar reorganizavimo, tvirtina reorganizavimo projektą, skiria ekspertus reorganizavimo projektui įvertinti bei įpareigoja LTOK VK skirti lėšų jų darbo apmokėjimui;
42.7. iš LTOK narių renka ir atšaukia LTOK Prezidentą, 3 (tris) LTOK Viceprezidentus, LTOK Generalinį sekretorių, LTOK VK narius, LTOK Revizijos komisiją, Iždininką;
42.8. nustato LTOK narių stojamųjų įnašų dydžius, nario mokesčių dydžius ir nario mokesčio mokėjimo tvarką, taip pat nustato šių dydžių apskaičiavimo tvarką;
42.9. tvirtina LTOK Revizijos komisijos nuostatus;
42.10. sprendžia visus klausimus, įtrauktus į darbotvarkę, ir kitus klausimus, nenumatytus šiuose Įstatuose.
43.1. likus ne mažiau kaip 40 (keturiasdešimt) dienų iki nustatytos preliminarios LTOK GA datos, LTOK VK patvirtina LTOK GA darbotvarkę ir datą;
43.2. likus ne mažiau kaip 30 (trisdešimt) dienų iki patvirtintos LTOK GA datos, LTOK VK informuoja narius apie LTOK GA datą, laiką ir vietą bei elektroninių ryšių priemonėmis pateikia nariams LTOK GA darbotvarkę ir svarstytinų sprendimų projektus susipažinimui;
43.3. LTOK nariai turi teisę pateikti pastabas dėl numatomos LTOK GA darbotvarkės ar sprendimų projektų raštu LTOK Generaliniam sekretoriui ne vėliau kaip likus 15 (penkiolikai) dienų iki LTOK GA;
43.4. galutinė darbotvarkė išsiunčiama LTOK nariams ne vėliau kaip likus 10 (dešimt) dienų iki LTOK GA.
46.1. LTOK GA sprendimus priima paprasta balsų dauguma, t.y. sprendimas laikomas priimtu, kai už jį gauta daugiau balsavimo metu dalyvaujančių narių balsų „už“ negu „prieš“ (asmenys, balsuodami susilaikę, neskaičiuojami, tai yra jie laikomi balsavimo metu nedalyvavusiais asmenimis); LTOK GA sprendimus gali priimti kai LTOK GA dalyvauja ne mažiau kaip ½ (viena antroji) LTOK narių;
46.2. LTOK GA sprendimus dėl konkrečios LTOK VK narių, LTOK Prezidento, LTOK Revizijos komisijos rinkimo tvarkos priima, kai už juos balsuoja daugiau nei ½ (viena antroji) LTOK GA dalyvaujančių narių;
46.3. LTOK Įstatų pakeitimai ir sprendimai dėl LTOK pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo gali būti priimti tik specialiai šiuo tikslu sušauktoje LTOK GA, kurioje turi dalyvauti ne mažiau kaip 2/3 (du trečdaliai) LTOK narių. Sprendimai dėl LTOK Įstatų pakeitimo, LTOK pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo yra galiojantys, jeigu už juos balsuoja ne mažiau kaip 2/3 (du trečdaliai) sesijoje dalyvaujančių LTOK narių turinčių teisę balsuoti.
49.1. LTOK Prezidentas (ex officio);
49.2. 3 (trys) LTOK Viceprezidentai;
49.3. LTOK generalinis sekretorius;
49.4. Iždininkas;
49.5. kiti 7 (septyni) nariai.
TOK narys(-iai) Lietuvos Respublikoje (jeigu tokių yra) yra LTOK VK exofficio narys(-iai), turintis balsavimo teisę pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
LTOK VK atstovaujama abiem lytims.
52.1. LTOK GA sesijoje, vykstančioje prieš rinkiminę sesiją, LTOK GA išrenka nepriklausomą rinkimų komisiją, kuri yra atsakinga už viso rinkimų proceso (nuo kandidatų iškėlimo iki galutinių rezultatų paskelbimo) organizavimą, stebėseną ir vykdymą. Ši nepriklausoma rinkimų komisija sudaroma iš trijų (3) narių, įskaitant pirmininką. Nė vienas iš šių narių negali būti kandidatu LTOK VK rinkimuose. Jie privalo būti nepriklausomi ir neutralūs; jie negali turėti jokių interesų konflikto rinkimuose.
52.2. Kandidatus nepriklausomai rinkimų komisijai gali teikti bet kuris LTOK GA narys ne vėliau kaip prieš trisdešimt (30) dienų iki LTOK GA rinkiminės sesijos.
52.3. Nepriklausoma rinkimų komisija peržiūri iškeltas kandidatūras ir informuoja LTOK GA narius apie reikalavimus atitinkančių kandidatų vardus ir pavardes bei pateikia jiems trumpą informaciją apie kandidatus kartu su LTOK GA galutine darbotvarke ne vėliau kaip likus dešimt (10) dienų iki LTOK GA.
52.4. Rinkimai vyksta slaptu balsavimu.
52.5. Nepriklausoma rinkimų komisija paruošia permatomą balsavimo dėžę ir visus balsavimo biuletenius, kurie turi būti išdalinti LTOK GA nariams.
52.6. Nepriklausoma rinkimų komisija paaiškina rinkimų tvarką ir atsako į bet kokius klausimus prieš prasidedant rinkimų procedūrai.
52.7. Kai LTOK VK pakviečia visus dalyvaujančius narius balsuoti, rinkimų komisija atidaro balsavimo dėžę ir viešai suskaičiuoja balsus.
52.8. Rinkimai vyksta trimis etapais:
(i) LTOK Prezidento rinkimai;
(ii) LTOK Viceprezidentų, LTOK Generalinio sekretoriaus ir LTOK VK Iždininko rinkimai;
(iii) Visų kitų LTOK VK narių rinkimai.
52.9. Kandidatus į LTOK Prezidentus ne vėliau nei iki atitinkamos LTOK GA sesijos darbotvarkės tvirtinimo turi teisę siūlyti ne mažiau kaip 5 (penkių) LTOK narių grupės, kuriose mažiausiai 3 (trys) nariai turi būti iš LOSF.
52.10. Kandidatas į LTOK Prezidentus turi turėti ne mažesnį kaip 4 (ketverių) metų LTOK nario stažą arba būti LTOK nario atstovu, kuris buvo deleguotas ne mažiau kaip į 4 (keturias) eilines LTOK GA sesijas.
52.11. Kandidatus į LTOK Viceprezidentų, LTOK Generalinio sekretoriaus, Iždininko ir vieno LTOK VK nario postus iš pateiktų kandidatūrų siūlo naujai išrinktas LTOK Prezidentas.
52.12. Jeigu kandidatas yra tik 1 (vienas), jis laikomas išrinktu, kai už jį balsavo daugiau kaip pusė (50 % (penkiasdešimt procentų) + 1 (vienas)) dalyvaujančių LTOK GA narių. Jeigu kandidatų yra 2 (du) arba daugiau, po pirmo balsavimo išrinktu laikomas tas, kuris gavo daugiau kaip pusę LTOK GA sesijoje dalyvaujančių LTOK narių balsų. Kitu atveju 2 (antrame) balsavimo ture dalyvauja 2 (du) daugiausia balsų surinkę kandidatai ir išrinktu laikomas tas, kuris surenka paprastą balsų daugumą.
52.13. Nepriklausoma rinkimų komisija paskelbia rinkimų rezultatus ir nagrinėja bei priima sprendimą dėl bet kokio klausimo/prieštaravimo, kurį gali iškelti bet kuris narys prieš pasibaigiant LTOK GA rinkiminei sesijai.
53.1. prižiūri, kad būtų laikomasi Olimpinės chartijos;
53.2. nustato LTOK Direktorato vidaus struktūrą, organizacinę schemą ir visas su veiklos organizavimu susijusias vidaus tvarkos taisykles, priima sprendimus steigti juridinius asmenis, priima sprendimus steigti LTOK filialus ir atstovybes, LTOK komisijas, darbo grupes bei tvirtina jų nuostatus;
53.3. nustato LTOK lėšų naudojimo tvarką, rengia metinę ataskaitą dėl šių lėšų panaudojimo;
53.4. pateikia LTOK GA sesijai metines veiklos ataskaitas ir finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat siūlomus LTOK įstatų pakeitimus;
53.5. svarsto ir priima nutarimus dėl LTOK nario atsistatydinimo ar rotacijos, sporto šakų pripažinimo, narių įspėjimo arba narystės sustabdymo, siūlo LTOK GA sesijai spręsti LTOK nario arba LTOK garbės nario priėmimo arba pašalinimo klausimą;
53.6. nustato LTOK GA sesijų datas;
53.7. tvirtina LTOK narių priėmimo tvarką;
53.8. LTOK Prezidento siūlymu priima sprendimą dėl LTOK Direktorato generalinio direktoriaus paskyrimo ar atleidimo;
53.9. tvirtina LTOK narių pripažinimo tvarką;
53.10. vykdo kitas jam LTOK GA pavestas funkcijas.
56.1. vadovauja LTOK veiklai;
56.2. atstovauja LTOK Lietuvos Respublikos, užsienio ir tarptautinėse organizacijose ir vykdo visas LTOK Įstatuose ir LTOK GA nutarimuose nustatytas funkcijas;
56.3. atstovauja LTOK teismuose ir arbitražuose, arba paveda tai atlikti tretiesiems asmenims;
56.4. tarp LTOK GA ir LTOK VK veikia ir priima sprendimus kasdieninės veiklos klausimais;
56.5. už savo veiklą atsiskaito LTOK VK ir GA.
59.1. tikrina LTOK ir jos valdymo organų veiklos teisėtumą;
59.2. tikrina LTOK ir jos valdymo organų veiklos tikslingumą;
59.3. esant poreikiui teikia LTOK Įstatų ir kitų LTOK vidaus teisės aktų komentarą;
59.4. vykdo kitą šiuose Įstatuose ir LTOK GA vidaus teisės aktuose numatytą veiklą.
Sprendimus priima paprasta balsų dauguma, t.y. sprendimas laikomas priimtu, kai už jį gauta daugiau balsavimo metu dalyvaujančių narių balsų „už“ negu „prieš“ (asmenys, balsuodami susilaikę, neskaičiuojami, tai yra jie laikomi balsavimo metu nedalyvavusiais asmenimis).
69.1. bendradarbiavimui tarp OŽOK ir LTOK palengvinti, paskiria atašė. Atašė veikia kaip tarpininkas tarp OŽOK ir LTOK ir padeda spręsti praktinius klausimus, pavyzdžiui, susijusius su draudimu, kelionėmis ir apgyvendinimu. Atašė olimpinių žaidynių laikotarpiui akredituojamas kaip LTOK delegacijos narys;
69.2. LTOK VK skyrimu, skiria misijos vadovą, kuris olimpinių žaidynių metu už sportininkus, oficialius asmenis ir kitą LTOK komandos personalą. Be tų, LTOK jam skirtų pareigų, vadovas turi palaikyti ryšį su TOK, TSF ir OŽOK. Misijos vadovas gyvena olimpiniame kaimelyje, jis gali įeiti į medicinos, treniruočių ir varžybų vietas, taip pat į spaudos centrus ir olimpinės šeimos viešbutį;
69.3. paraiškas olimpinių žaidynių dalyviams registruoti. LTOK pateikia paraiškas tik gavęs LOSF rekomendacijas. Tuo atveju, jei LTOK jas patvirtina, paraiškos perduodamos OŽOK, kuris turi patvirtinti, kad jas gavo. LTOK turi patikrinti LOSF siūlomų paraiškų galiojimą ir pasirūpinti, kad niekas nebūtų nušalintas dėl rasinių, religinių arba politinių motyvų arba kitokių diskriminacijos formų;
69.4. į olimpines žaidynes turi siųsti aukšto lygmens tarptautinėms varžyboms tinkamai pasirengusius sportininkus. LOSF gali per savo TSF paduoti TOK vykdomajam komitetui apeliaciją dėl LTOK priimtų sprendimų paraiškų klausimu. Olimpinėse žaidynėse dalyvaujantis sportininkas privalo vykdyti visus Olimpinės chartijos ir savo sporto šakos TSF nuostatas. Sportininkas turi būti tinkamai šios TSF atestuotas. Olimpinėse žaidynėse dalyvaujantis sportininkas privalo laikytis visų Olimpinės chartijos ir jo sporto šakai vadovaujančios TF nuostatų, tai yra sąlyga norint dalyvauti olimpinėse žaidynėse. LTOK, teikiantis paraišką sportininkui registruoti, atsako už tai, kad dalyvis tikrai būtų susipažinęs su Olimpine chartija bei Pasaulio antidopingo kodeksu ir jų laikytųsi.
69.4.1.
Kiekvienas olimpinių žaidynių dalyvis turi pasirašyti TOK Vykdomojo komiteto nustatytą pareiškimą.
69.4.2. LTOK taip pat turi pasirašyti pirmiau nurodytą pareiškimą, patvirtindamas ir garantuodamas, kad dalyvis supažindintas su visomis reikiamomis taisyklėmis, ir kad, TF’ai sutikus, NOK buvo įgaliotas atitinkamos nacionalinės sporto federacijos pasirašyti paraiškos blanką jos vardu.
69.4.3. registravimas negalios, jei nebus laikomasi išvardintų nuostatų.
69.4.4.jeigu delegacija, komanda ar atskiras asmuo, kurie buvo pagal visus reikalavimus įregistruoti, be TOK vykdomojo komiteto sutikimo yra atšaukiami, tai laikoma Olimpinės chartijos pažeidimu, dėl to vyks apklausa ir už tai gali grėsti įvairios priemonės arba sankcijos.
tik ne pelno siekiančios savo veiklos ribose, su sąlyga, kad toks naudojimas tarnaus olimpinio judėjimo plėtotei ir nežemins jo orumo, laikantis Olimpinės chartijos. Visa olimpinė nuosavybė, įskaitant, bet neapsiribojant olimpiniu simboliu, vėliava, devizu, himnu, pavadinimais (įskaitant, bet ne tik „olimpinės žaidynės“ ir „Olimpiados žaidynės“), ženklais, emblemomis, ugnimi ir fakelu, ir visos teisės į bet kurią ar visą olimpinę nuosavybę, taip pat visos teisės ją naudoti priklauso išskirtinai TOK.LTOK yra atsakingas TOK už Olimpinės chartijos 7–14 taisyklių ir jų oficialaus išaiškinimo laikymąsi savo šalyje. LTOK turi imtis priemonių, kad būtų uždraustas bet koks šioms taisyklėms ar jų oficialiam išaiškinimui prieštaraujantis bet kokios olimpinės nuosavybės naudojimas. LTOK taip pat turi rūpintis apginti TOK olimpinę nuosavybę TOK naudai.
80.1. LTOK nario mokesčiai, kuriuos nustato LTOK GA, pasiūlius LTOK VK;
80.2. fizinių asmenų, labdaros organizacijų ir labdaros fondų dovanotos (paaukotos) lėšos;
80.3. valstybės lėšos, skirtos pasirengti ir dalyvauti olimpinėse žaidynėse;
80.4. pajamos iš leidybinės veiklos ir įsteigtų juridinių asmenų bei renginių pelno;
80.5. lėšos, gaunamos iš TOK ir kitų organizacijų;
80.6. skolintos lėšos;
80.7. nevalstybinių organizacijų, tarptautinių visuomeninių organizacijų dovanotos (paaukotos) lėšos;
80.8. kitos teisėtai gautos lėšos (įskaitant, bet neapsiribojant parama, pardavimo pajamomis, dividendais).
81.1. Lietuvos Respublikos sportininkų ir rinktinių rengimo ir dalyvavimo olimpinėse žaidynėse ir TOK globojamų regionų, žemynų arba pasaulio kompleksinėse sporto varžybose finansavimui;
81.2. visų programų, renginių skirtų olimpinei veiklai plėtoti, olimpinio sąjūdžio propagavimo programų finansavimui;
81.3. savos materialinės bazės, ūkinės veiklos vystymui, taip pat įstatymo numatytais atvejais ir nustatyta tvarka mokėti mokesčiams į valstybės biudžetą;
81.4. suvenyrų, atminimo medalių, diplomų ir kitos atributikos, literatūros bei sporto inventoriaus įsigijimui;
81.5. specialiųjų ir pereinamųjų prizų, taip pat piniginių premijų, stipendijų, pašalpų skyrimui;
81.6. darbuotojų darbo apmokėjimui, autorinės sutarties pagrindu mokamiems autoriniams atlyginimams bei ūkio išlaidoms.
Įstatai pasirašyti du tūkstančiai šešioliktųjų metų sausio mėnesio dvidešimt aštuntą dieną, Vilniuje.