LTOK atstovai Tarptautinėje fizinio raštingumo konferencijoje įgytas žinias pritaikys Lietuvoje

2023 m. gegužės 10 d.

Asm. archyvo nuotr.

Įsitraukimas į fizinio aktyvumo veiklas, pasitikėjimas savimi, fizinių kompetencijų lavinimas bei motyvacija dalyvauti fizinio aktyvumo veiklose – keturi esminiai fizinio raštingumo sąvokos elementai.

Praėjusiais metais Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (LTOK) pasitelkę partnerius iš Didžiosios Britanijos „Youth Sport Trust organizacijos ėmėsi kurti Lietuvos kontekstui pritaikytą fizinio raštingumo modelį ikimokyklinio ir pradinių klasių amžiaus vaikams.

Tai bus vienas pirmųjų tokių unikalių modelių Europoje, o jo finalizavimo etape LTOK olimpinio švietimo direktorius Kasparas Šileikis bei olimpinio švietimo programų vadovas Paulius Martinkėnas buvo pakviesti apsilankyti Niujorke vykusioje „2023 m. Tarptautinėje fizinio raštingumo konferencijoje“.

„Kvietimas ir galimybė dalyvauti geriausius pasaulio fizinio aktyvumo bei fizinio raštingumo ekspertus subūrusioje konferencijoje mums buvo išties unikali. Čia įgytos žinios praturtino, praplėtė akiratį ir jau turime idėjų bei naujų minčių, kaip galime patobulinti ne tik dabar kuriamą Lietuvos fizinio raštingumo modelį, bet ir kitus mūsų įgyvendinamus projektus.

Renginys išsiskyrė tuo, kad didžiausias dėmesys buvo skiriamas dirbtuvėms, kurių metu į fizinį raštingumą buvo žvelgiama įvairiais pjūviais. Taip pat džiaugiamės renginio metu susipažinę su naujais, neatrastomis praktikomis, o žinias gilinome patyrimo būdu. Konferencijoje kartu su kitais dalyviais, ekspertais ieškojome skirtingose šalyse įgyvendinamų fizinio raštingumo modelių bendro vardiklio, pasaulinio fizinio raštingumo apibrėžimo. Įsitraukėme į daugybę diskusijų, po kurių įgijome naujos informacijos, kuri, tikimės, jau netrukus padės finalizuoti Lietuvai kuriamą modelį ir pristatyti jį visuomenei“, – galimybe džiaugėsi K. Šileikis.

Kanados organizacijos „Sport For Life organizuojamas renginys skirtas suburti sveikatos, švietimo ir sporto ekspertus, siekiant tobulinti fizinio raštingumo žinias, pritaikymą ir įgyvendinimą visame pasaulyje. Konferencijoje dalyvavo, įvairias dirbtuves vedė, pranešimus skaitė bei gerąja patirtimi dalijosi lyderiai, praktikai ir fizinio raštingumo suinteresuotosios šalys, kaip Kanada, JAV, Australija, Didžioji Britanija, Švedija, Liuksemburgas, Indonezija ir kt.

„Konferencijoje turėjome galimybę pasiklausyti pasaulio fizinio raštingumo lyderių – šaliu bei organizacijų –  pranešimų apie jų veiklos modelius, jau dabar pasimokyti iš jų klaidų ir geriausių priimtų sprendimų. Dalyvaujant šiame renginyje labiausiai įsiminė tai, kad nors ir dauguma modelių fokusuojasi į jaunus žmones, vaikus, visos pirmaujančios šalys akcentuoja ir tai, kad šalia fizinio aktyvumo skatinimo bei kitų tikslų, fizinio raštingumo modelis yra ir kūno bei proto ilgaamžiškumo modelis. Būtent apie tai ir galvojame kartu su ekspertų darbo grupe dėliodami unikalų Lietuvos modelį, kurį neabejotinai papildysime konferencijoje įgytomis žiniomis“, – kalbėjo P. Martinkėnas.

Planuojama, kad remiantis renginyje įgytomis žiniomis Lietuvos fizinio raštingumo modelis bus papildytas ir visuomenei pristatytas dar šiais metais. LTOK esmines kuriamo modelio gaires jau taiko įgyvendinant olimpinio švietimo projektus visoje Lietuvoje.

Fizinio raštingumo modelio sukūrimo projektas iš dalies finansuojamas iš Tarptautinio olimpinio komiteto Olimpinio solidarumo programos.

© 2018 LTOK, LTeam.
Svajonių įgyvendinimas: IT DREAMS